Ismét megmenekült egy fiatal élet: Imre (23é)

Íme a story:
Egyik délután az egyik munkatársunknak nem tudtunk feladatot adni az irodában, ezért megkértük arra, hogy azon a környéken, ahol lakik dobjon be minden postaládába egy szórólapot a szűrés fontosságáról és a melanoma veszélyéről.

Az egyik házban egy fiatal lány ezt elolvasta és az olvasottak alapján tudta, hogy barátját el kell küldenie hozzánk, mert sok anyajegye van. Nem látnak semmi gyanúsat, nincs panasz sem, de biztos, ami biztos…

Így Imre bejelentkezett és eljött. Már a vizsgálat során feltűnt a hát alsó részén lévő szabálytalan anyajegy.

A felvételeket végignéztük a kiértékelő központunkban is (még két orvos látta) és már melanoma gyanúval küldtük a leletet.

Elvégeztük a műtétet és elkészült a szövettani lelet is: Clark II, Breslow 0,35mm, horizontális terjedés.
Magyarul Imre története a műtéttel lezárult; ez a daganat már nem fog több gondot okozni neki, nem újulhat ki, mert időben elkaptuk.

De mi köze van ehhez a reklámtörvénynek?

2008. szeptember 1-től úgy változott a reklámtörvény, hogy magánszemélynek (természetes személynek) nem küldhető sem elektronikus reklám (email), sem szórólap, sem bármilyen egyéb reklám, hacsak előzőleg írásos beleegyezését nem adta ehhez.

Mi lett volna Imrével, ha nem szórólapozunk akkor?
Persze tudom, hogy a törvény a magánszemélyeket védi a kéretlen reklámokkal szemben, de ugyanakkor sok cég szolgáltatásainak híre sem fog eljutni hozzánk, amiből hátrányunk származhat, akár annyi hogy nem szerzünk tudomást egy új étteremről, akár az, hogy nem menti meg valaki életét a Melanomamobil.

Ez van, nincs mit tenni, új utakat kell keresnünk.